«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

صحبت‌های «حجت اشرف زاده» در دومین شب جشنواره موسیقی فجر | زباله جمع کن طبیعت هستم

  • کد خبر: ۲۱۱۷۹۰
  • ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
صحبت‌های «حجت اشرف زاده» در دومین شب جشنواره موسیقی فجر | زباله جمع کن طبیعت هستم
تازه‌ترین کنسرت حجت اشرف‌زاده خواننده موسیقی پاپ در دومین روز از برگزاری سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حجت اشرف زاده خواننده موسیقی پاپ ایران شامگاه روز سه شنبه بیست و چهارم بهمن ماه در چارچوب دومین روز از برگزاری سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر تازه ترین کنسرت خود را در میان استقبال قابل توجه مخاطبان در تالار وحدت تهران برگزار کرد.

این خواننده موسیقی پاپ که آثارش طی سال های اخیر با استقبال خوبی از مخاطبان مواجه شده است، در ابتدای این کنسرت بعد از خوش و بشی که با حاضران در سالن داشت، توضیح داد: بسیار خوشحال هستم که این فرصت برای من پیش آمد تا دوباره در کنار شما عزیزان به اجرای برنامه بپردازم. واقعا احساس می کنم در کنار خانواده خودم حضور دارم و امیدوارم بتوانم به واسطه این حس و حال اجرای خوبی را تقدیم شما عزیزان کنم.

«زیبای منی» اولین قطعه ای بود که این خواننده در ابتدای کنسرت آن را برای مخاطبان اجرا کرد و گفت: دوست دارم وقتی این ترانه را می خوانم به هم نگاه کنید و آن را بخوانید. ما نمی دانیم تا چه زمانی در این جهان حضور داریم پس تا می توانید از کنار یکدیگر لذت ببرید و غمگین نباشید.

وی قبل از اجرای قطعه «تو نفسی» اشاره به حضور پدر و مادرها در این کنسرت کرد و توضیح داد: همه قربان صدقه رفتن هایی که از بزرگ‌ترها به ما رسیده است نجوایی از تاریخ بوده که تا امروز به ما رسیده است. پس من به نیابت از همه آنها دوباره می گویم که: «دورتان می گردم».

اشرف‌زاده در ادامه اجرای خود که تلاش می کرد، به صورت مستمر تماشاگران را همراه خود کند قطعه «پریزاد» را برای طرفدارانش خواند و اظهار کرد: همین چند روز پیش بود که روز پدر را پشت سر گذاشتیم. من این قطعه را علاوه بر اینکه به پدرهای عزیز تقدیم می کنم آن را به مادران عزیزی نیز هدیه می کنم که به جرات می گویم بعد از خداوند تنها مخلوقات قابل پرستش هستند. حتی اگر هم در میان ما نباشند بی تردید به آسمان ها پیوسته اند و باید برای آنها بارها و بارها عاشفانه خواند.

این خواننده در ادامه کنسرت خود بود که قطعه «رفته از دست» را برای مخاطبان اجرا کرد و گفت: برخی از قطعاتی که امشب در این کنسرت برای شما عزیزان می خوانم، برای آخرین بار است که اجرا می شود. چرا که از سال جدید پروژه جدیدی داریم که به زودی درباره آن توضیحات لازم را خواهم داد. اما لازم است در این بخش از احمد امیرخلیلی شاعر و ترانه سرای بسیاری از آثارم قدردانی ویژه ای داشته باشم که چه در ترانه سرایی آثار کنونی و چه آثار بعدی نقش بسیار ارزشمندی داشت. او برای من ۱۴ اثر سروده که قرار است به زودی آنها را بشنوید.

«صدای تو» عنوان یکی دیگر از قطعات اجرا شده کنسرت حجت اشرف زاده در چارچوب روز دوم جشنواره بین المللی موسیقی فجر بود که پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

وی بعد از اجرای این قطعه بود که در یک اقدام جالب توجه موسیقایی به واسطه همراهی گروه نوازندگان قطعاتی از معروف‌ترین و شناخته‌ترین ملودی‌های مرتبط با اقوام مختلف ایران را برای تماشاگران حاضر در سالن اجرا کرد که این اقدام وی با استقبال چشمگیر آنها مواجه شد.

اشرف زاده قبل از اجرای این بخش کنسرت توضیح داد: از همه شما عزیزان می خواهم وقتی سفر می کنید، بیشتر مراقب طبیعت باشید. من که خودم با افتخار زباله جمع کن طبیعتم و هرگاه به طبیعت می روم، سعی می کنم محیط را با جمع آوری زباله ها پاک کنم.

این خواننده حین اجرای این قطعات محلی بود که با تاکید روی کلید واژه «خلیج همیشگی فارس» و دیگر عبارت های مرتبط با اقوام مختلف ایران، تماشاگران در تالار وحدت را همراه خود می کرد. شرایطی که در اجرای قطعه «الله مزار» برای این خواننده اهل خراسان شرایط متفاوت تری پیدا کرد و فضایی را به وجود آورد که او روایت و قصه این ملودی ماندگار را برای تماشاگران به اشتراک بگذارد.

وی افزود: این ملودی یک نغمه ۷۰۰ ساله است که به حمله مغول ها به کشورمان باز می گردد. قطعه‌ای که سال‌ها پیش علاوه بر اجراهایی که توسط هنرمندان پیشگام موسیقی محلی خراسان پیش روی مخاطبان قرار گرفته، توسط استاد محمدرضا شجریان در قالب مقام درنا (موسیقی مقامی خراسان) اجرا شده است. فضای موسیقایی جذابی که در آلبوم «شب، سکوت، کویر» به استادانه ترین شکل ممکن تولید شده و من در این بخش فقط سعی می کنم گوشه ای از آن را به سهم خودم اجرا کنم.

اشرف زاده که در کنترل و اجرای صحنه ای قدرتمند تر از گذشته به نظر می آمد، خطاب به تماشاگران گفت: قصه قطعه «الله مزار» به این ترتیب است که افسانه از زمانی که مغول به خراسان حمله می کند، آغاز می شود. شرایطی که منجر به کشته شدن عاشق می شود، دختر (معشوق) به دنبال مزار یارش می گردد. او به دشتی می رسد و در آنجا با پیرمردی روشن ضمیر دیدار می کند. دختر به پیرمرد می گوید: «دنبال معشوق هستم». پیرمرد جواب می دهد: «تو عاشق نیستی، اگر عاشق واقعی بودی خاک را بو می کشیدی و مزار یار را پیدا می کردی». اینجاست که دختر فریاد می زند: «الله مزاره، الله مزاره» و امروز ایران عزیزمان مزار عاشقانی است که برای این سرزمین جان گذاشتند و از شما خواهش می کنم برای عاشقان این دیار دست بزنید.

این خواننده موسیقی پاپ در بخش دیگری از کنسرت خود ضمن قدردانی از علیرضا بدیع، حسین غیاثی و روزبه بمانی به عنوان شاعران و ترانه سرایان آثارش قطعه «جان منی تو» را برای مخاطبان اجرا کرد و در ادامه هم تلاش کرد بدون میکروفن، قسمت هایی از این آهنگ را با مخاطبانش به اشتراک بگذارد. این در حالی است که «من عاشق توام»، «برف آمد»، «بی خبر از تو»، «دلتنگ توام» و قطعه معروف «ماه و ماهی» هم دیگر آثاری بودند که در این کنسرت پیش روی مخاطبان قرار گرفتند.

اشرف زاده در پایان این کنسرت به تماشاگران حاضر در تالار وحدت گفت: اگر کم و کاستی در این کنسرت بود بر من ببخشید. قول می دهم در کنسرت های بعدی جبران کنم. البته بعد از ایام تعطیلات نوروز منتظر برگزاری کنسرت های جدید باشید که قرار است در این برنامه ها اتفاقات تازه ای بیفتد.

سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به همت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط انجمن موسیقی ایران با همکاری بنیاد رودکی به دبیری رضا مهدوی از ۲۳ تا ۲۸ بهمن در بخش‌های رقابتی (جایزه باربد) و غیررقابتی، همزمان در تهران و ۱۴ استان دیگر در حال برگزاری است.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->